سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

اتحادیه اروپا چیست ؟ و چه کسانی مجاز به سفر هستند؟

اتحادیه اروپا

در وهله اول باید به این موضوع اشاره کرد که قاره اروپا با اتحادیه اروپا تفاوت دارد. برقراری اتحاد سیاسی و اقتصادی بین کشورهای همسایه که در نهایت به صلح در منطقه می انجامد از جمله اهداف ایجاد اتحادیه اروپا به شمار می آید. از 27 کشور عضو اتحادیه 19 کشور واحد پول رسمی خود را یورو انتخاب کردند که آن ها را با عنوان کشورهای منطقه یورو می نامند.

در منطقه شنگن که منطقه ای بدون مرز است مرزهای داخلی در 27 کشور لغو شده است به این معنی که ایالات متحده 90 روز به شهروندان در محدوده شنگن اجازه سفر بدون ویزا ( حذف قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود) را می دهد. مثلا می توان بدون نیاز به گذرنامه با اتوبوسی از پرتغال به اسپانیا سفر کرد یا با قطار از فرانسه سوار قطار اسلوونی شوید.

چه کسانی مجاز به سفر به اتحادیه اروپا هستند؟

 برای رفع محدودیت های مسافرتی شورای اتحادیه اروپا طی بیانه ای اعلام کرد که کدام یک از شهروندان کشورهای ثالث (یعنی شهروندان غیر اتحادیه اروپا) می توانند اجازه ورود به مرزهای اتحادیه اروپا برای سفرهای  گردشگری را داشته باشند. در دوران کرونا کسانی که  توسط آژانس دارویی اروپا واکسینه شده باشند می توانند با هر منظور به اتحادیه اروپا سفر کند. علاوه بر این در صورتی که وضعیت اپیدمیولوژیک در یک کشور  به اندازه کافی بهبود یافته باشد شورا می تواند بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون آن را در فهرست کشورهایی قرار دهد که سفر از آن جا امکان پذیر است. کشورهایی که مشروط به تأیید متقابل است شامل استرالیا، کانادا، نیوزلند، سنگاپور، اردن، قطر، عربستان سعودی، کره جنوبی، اوکراین، جمهوری مولداوی، بوسنی و هرزگوین، اروگوئه و چین (هنگ کنگ و ماکائو) می شود. 

برای خرید و  رزرو تور اروپا به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد