سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

حتما شما هم تا حدودی با استانبول آشنایی دارید و می‌دانید که یکی از مهمترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید و حتی شاید تور استانبول ارزانی را خریداری کرده و منتظر سفر به این دیار باشید. در هر صورت توصیه می‌کنیم که امروز با ما همراه شوید و نگاهی کلی به مشهورترین جاذبه های گردشگری ترکیه بیندازید. دیدنی‌هایی که در این مطلب ارائه شده همگی بر اساس رتبه بندی گوگل هستند و نظر شخصی در آن دخیل نیست.

از میان صدها و شاید هزاران جاذبه‌ی دیدنی موجود در استانبول، مسجد سلیمانیه Süleymaniye Mosque توانسته بالاترین امتیاز را از آنِ خود کند. اغلب تصور می‌کنند که ایاصوفه محبوبیت بیشتری دارد اما همانطور که مشاهده می‌کنید مسجد زیبای سلیمانیه توانسته بالاترین آرا را به دست آورده است.

همان گونه از نام این مکان مشخص می‌باشد، به دستور سلطان سلیمان عثمانی ساخته شد. قدمت این عبادتگاه به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد و ساختش بین سالهای 1550 تا 1557 میلادی طول کشید. اگر به این مکان بروید با باغچه‌هایی پر از گلهای رز مواجه خواهید شد و می‌توانید در بدو ورود به مسجد از مقبره‌ی خرم سلطان نیز دیدن کنید. در ورای هریک از بخش‌های مسجد سلیمانیه داستان جالبی وجود دارد برای مثال سلطان سلیمان سنگ‌هایی را از برخی از سرزمین‌هایی که فتح کرده بود، جمع آوری نموده و در ساخت این مکان به کار برده است. توصیه می‌کنیم که به همراه یک تورلیدر حرفه‌ای از مسجد سلیمانیه دیدن کنید تا این مکان را آن طور که شایسته است به شما معرفی کند زیرا دانستن داستان‌های این مسجد، بازدیدتان را جالب‌تر می‌کند.

ساعات کاری: 1 ساعت پیش از طلوع خورشید تا غروب خورشید

مسجد سلطان احمد استانبول Sultan Ahmed Mosque که به مسجد آبی هم معروف است در رتبه‌ی سوم دیدنی‌های معروف استانبول قرار دارد. همانطور که بالاتر اشاره کردم این عبادتگاه همجوار ایا صوفیه است و به همین خاطر می‌توانید به راحتی از هردوی این اماکن دیدن کنید.

مسجد آبی یکی از شاهکارهای بازمانده از دوران امپراتوری عثمانیان است که به دلیل داشتن معماری خاصش به شهرت رسید. همانطور که از صفت این عبادتگاه مشخص است، دارای کاشی‌هایی به رنگ آبی می‌باشد و همچنین در شب هنگام نیز لامپ‌هایی به آن نور می‌تابانند که مسجد غرق در نور آبی می‌گردد. مسجد آبی در سال 1985 تکمیل شد و آخرین مسجد بزرگی است که در دوران عثمانیان در استانبول ساخته شد.

ساعات بازدید: پیش از طلوع خورشید تا غروب آفتاب

به یاد داشته باشید که اگر به عنوان توریست وارد مسجد شوید، در ساعات اقامه نماز اجازه عکاسی نخواهید داشت.

تور عکاسی

امروزه شاید کمتر گردشگری وجود داشته باشد که به محض ورود به یک مقصد گردشگری، دیدن جاذبه تاریخی یا منظره ای طبیعی سریعا با استفاده از گوشی هوشمند خود، خاطرات خود از سفر را با گرفتن عکس های زیبا و با کیفیت، ثبت نکند.


عکاسی یکی از لذت بخش ترین کارهایی که همه ما حتی یک بار در سفر انجام می دهیم. عکس ها آلبومی از به یادماندنی ترین لحظات سفر از لبخند ها، شگفتی های ما در کنار عزیزانمان است.

طراحان و فراهم آوردگان سفر، با استفاده از موقعیت بکر به دست آمده، به واسطه توسعه شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند، توانسته اند، تورهای جذابی برای عکاسی از طبیعت، مردم و جامعه محلی، غذا و... طراحی کنند و علاقمندان به این نوع گردشگری را به سمت خود جذب کنند

سلفی گرفتن در سفر

گرفتن عکس در سفر لذت خاص خودش را دارد اما خیلی ها علاقه مند به عکس های سلفی هستند. امروز ابزار مونوپاد گرفتن سلفی را بسیار راحت کرده است. جالب است بدانید زیباترین عکس های توریستی جهان همین سلفی هایی است که گردشگران در سفرهای خود می گیرند و در شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارند.

امروزه گوشی های همراه به قدری پیشرفته هستند که به راحتی می توانید عکس های با کیفیت بگیرید اما این واقعیت را قبول کنید که عکس گرفتن واقعا باید حرفه ای و اصولی باشد تا بتواند عکس ماندگاری شود.

 

اگر شما هم به گردشگری عکاسی که به نوعی گردشگری ماجراجویانه هم محسوب می شود، علاقه دارید و یا حس می کنید که عکاس ماهری هستید، حتما به دنبال تورهای عکاسی " nature photography tour " باشید.

کشور مالدیو به عنوان یک مقصد جذاب توریستی در آسیا شناخته شده است. مالدیو سعی دارد با تمرکز بیشتر بر برگزاری جشن ها و فستیوال ها خود را به عنوان یک قطب مهم در گردشگری رویدادی (event tourism) مطرح سازد.

 شرکت سفر و تجارت مالدیو (International hospitality community) که به شبکه آژانس های جهانی متصل است به صورت گسترده در زمینه برگزاری جشن ها و فستیوال ها فعالیت دارد.

کشور مالدیو در سال های اخیر سعی دارد با برگزاری انواع فستیوال ها و جشن ها نوع دیگری از گردشگری را به علاقه مندان سفر به مالدیو ارائه دهد. همچنین به دلیل پتانسیل های گردشگری و روند رو به رشد خرید تور مالدیو توسط گردشگران سایر کشورها، مالدیو به عنوان یک مقصد پیشرو و محبوب به خصوص از جهت رشد گردشگران تجاری (businesses travel) مطرح شده است.

 

برای این منظور شرکت travel trade Maldives به توسعه سایت خود به عنوان یکی از مجهز ترین و به روز ترین سایت گردشگری مالدیو پرداخته است و انتظار می رود حدود 100 مرکز اقامتی، هتل و اقامت گاه بومی نیز در این فرآیند با شرکت (MTT) همکاری های لازم را داشته باشند.

هم اکنون به منظور توسعه گردشگری رویدادی (event tourism) در کشور مالدیو 80 شرکت فعال در حوزه گردشگری آمادگی خود را جهت همکاری اعلام کردند.

 برای رزرو تور مالدیو یا مطالعه حقایق جالب درباره مقاصد توریستی در سراسر جهان به وبسایت فاینداتور https://www.findatour.co/ بپیوندید. 


ولخرج ترین گردشگران دنیا را بشناسید!

مطمئنا لذت بخش ترین و مهمترین بخش سفر خرج کردن پول برای انواع سوغاتی ها، خوردنی ها و موارد گوناگون دیگر می باشد. هزینه کردن گردشگران به کشورهای توریستی و مردم محلی کمک بسیاری می کند. پولی که در ازای خدمات از گردشگران دریافت می شود علاوه بر گردشگر اقتصادی باعث ترغیب مردم محلی به ارائه خدمت با کیفیت تر به گردشگران می شود.


از زمانی که شما یک کشور توریستی را برای سفر انتخاب می کنید و یا تصمیم می گیرید تور مسافرتی مورد نظر خود را انتخاب نمائید در واقع خود را آماده خرج کردن برای ثبت لحظات خاطره انگیز می کنید. شما در طی سفر برای خرید تورمسافرتی و یا بلیت پروازی، اقامتگاه و البته مهمتر خوردنی هزینه می پردازید.

جالب است بدانید همین مبادلات مالی نیز بخشی از هیجان سفر می باشد.


سالانه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) گزارشی از میزان هزینه‌کرد گردشگران بین‌المللی ارائه می دهد. در سال 2016 گردشگران چینی رتبه نخست را به خود اختصاص دادند و برای پنجمین سال پیاپی در صدر فهرست پرخرج‌ترین گردشگران دنیا قرار گرفتند.



سال ۲۰۱۶ نیز سال بسیار خوبی برای گردشگری خارجی چینی‌ بود و هزینه گردشگران چینی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند با رشد ۱۱ میلیارد دلاری به رقم ۲۶۱ میلیارد دلار رسید که حاکی از رشد ۱۲ درصدی است. مقاصد مورد علاقه چینی ها ژاپن، کره جنوبی، تایلند و همچنین مقاصد دیرینه‌ای چون آمریکا، اروپا و البته ایران می باشد.

در آمار گردشگران ولخرج دنیا بعد از کشور چین که مقام نخست را به خود اختصاص داده اند؛ آلمان، انگلیس، کانادا در رتبه های بعدی قرار دارند.

برای خواندن اطلاعات جذاب بیشتر از دنیای سیر و سفر از وبسایت فاینداتور https://www.findatour.co/ دیدن نمایید.