سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

حقایق جالبی از کشور ترکیه که نمی دانید

کشور ترکیه در سال های اخیر  با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و همسایگی با ایران  تبدیل به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری ایرانیان شده است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید زمان آن رسیده که حقایق جالبی را درباره ترکیه بدانید اما شاید خالی از لطف نباشد که  قبل از هر چیز در مورد  کارهای جذابی که باید در کشور ترکیه انجام بدهید،  آشنا شوید . با ما همراه باشید.

اولین کلیسای مسیحی در ترکیه قرار دارد

کلیسای سنت پیتر Saint Peter که در واقع غاری حفر شده در دل کوه استریوس Starius در نزدیکی انطاکیه Antioch (امروز با نام آنتاکیا Antakya شناخته می شود) ترکیه است و توسط شاگرد عیسی مسیح، سیمون پیتر Simon Peter به عمق 13 متر و ارتفاع 7 متر ایجاد شد جزو یکی از قدیمی ترین کلیساهای مسیحیان در جهان به شمار می آید. اگر به ترکیه رفتید می توانید از این کلیسا دیدن کنید.در گذشته از باغ کلیسا به عنوان قبرستان استفاده می شد اما امروز تبدیل به موزه شده است. اگر تمایل به دیدن کلیساهای بیشتر و آشنایی با معماری آن را دارید می توانید در جنوب شرقی ترکیه در دیاربکر و مناطق اطراف آن آثار مذهبی تاریخی زیبایی مانند کلیسای سنت مریم  St. Mary Church را مشاهده کنید.  بابا نوئل معروف در ترکیه متولد شده است

تمام دنیا بابانوئل را با ریش بلند سفید و لباس قرمز و کیسه های پر از هدیه اش می شناسند، اما او کیست؟  سنت نیکلاس Saint Nicholas که همان شخصیت تاریخی ست که ما او را به عنوان بابا نوئل می شناسیم در سال 300 بعد از میلاد مسیح در شهر ساحلی پاتارا Patara ( با 16 کیلومتراز طولانی‌ترین سواحل ماسه ای ترکیه) در لیسیای ترکیه به دنیا آمد. وی مردی مقدس بود که به دلیل اهدای هدایای بسیار به فقرا مشهور بود و  به اعتقاد مردم در طول حیات  خود معجزات زیادی   ( از جمله    نجات ملوانان از غرق شدن کشتی  و ...)   انجام داد به عنوان  قدیس حامی بسیاری از گروه ها مانند  ملوانان، کودکان و گروگانگیران شناخته  شد.   با وجود اینکه خاستگاه بابا نوئل کشور ترکیه است اما به دلیل اینکه جمعیت زیادی از مردم آن مسلمان هستند کریسمس به طور معمول در آنجا جشن گرفته نمی شود و به جای آن ماه رمضان جزو فستیوال های مذهبی مهم قلمداد می شود. 

نام رسمی ترکیه در واقع جمهوری ترکیه است

کشور ترکیه که امروز با نام جمهوری ترکیه شناخته می شود و در گذشته بخشی از امپراتوری عثمانی به شمار می آمد در جنگ جهانی اول با هجوم متفقین مواجه شد که  توسط مصطفی کمال آتاتورک (اولین رییس جمهور ترکیه) و ملی‌گرایان ترک در جنگ استقلال ترکیه در سال ۱۹۲۳ (که منجر به تشکیل جمهوری ترکیه شد) از تجزیه نجات یافت. اگر کنجکاو هستید که از گذشته تاریخی کشور ترکیه بدانید به کاخ توپکاپی که نمادی از امپراتوری عثمانی در استانبول است سری بزنید. 

لئوناردو داوینچی زمانی پل روی شاخ طلایی طراحی کرد
لئوناردو داوینچی (نقاش اثر معروف مونالیزا) در سال 1503 در پی دعوت یکی از سلاطین عثمانی برای ارسال طرح های پیشنهادی خود برای ساخت پلی بر روی شاخ طلایی یا گلدن هورن Golden Horn (ورودی بسفر که شهر استانبول (قسطنطنیه) را به 2 بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند) اسکیسی ارائه داد که اگر چه آن زمان عملی نشد اما امروز رجب طیب اردوغان؛ رئیس جمهور ترکیه آمادگی خود را برای محقق ساختن طرح و برنامه های داوینچی در سال های اخیر اعلام کرد. برای بازدید از شاخ طلایی استانبول می توانید تور ارزان استانبول را خریداری نمایید.
ترکیه زادگاه شخصیت های مهم تاریخی است
پولس رسول (که با نام شائول نیز معروف بود) یکی از مبلغان مسیحیت است که در جنوب ترکیه در شهر تارسوس استان مرسین متولد شد. همچنین  بسیاری از افرد اعتقاد دارند که ایزوپ (یا ازوپ) یکی از داستان نویسان مشهور یونانی در تراکیا در امتداد دریای سیاه (شهر نسبار فعلی در بلغارستان) بزرگ شد. هرودوت مورخ مشهور یونانی نیز درشهر زیبای ساحلی بودروم کنونی متولد شد. 

هلند باید از ترکیه برای تولیپ مانیا تشکر کند

اولین کشت لاله ها  در امپراتوری عثمانی انجام گرفت.  در قرن شانزدهم میلادی سفیر هلند در دربار سلیمان  ترکیه با یک دسته پیاز لاله به آمستردام بازگشت که بعد از آن مسیری پر فراز و نشیب را طی کرد. معاملات پیاز گل لاله  در بین مردم    گسترش پیدا کرد و  قیمت آن به بالاترین حد پیشروی و سپس به طور ناگهانی سقوط کرد (از این جریان به عنوان اولین حباب اقتصادی در جهان یاد می کنند.) که از آن با نام  جنون گل لاله یاد می کنند.

در ماه آوریل (از 10 فروردین) جشنواره یک هفته ای گل ملی (لاله) در استانبول برگزار می شود و در آن کنسرت و رویدادهای هنری و مسابقات در نقاط مختلف شهر برگزار می شود. 

75 درصد از صادرات فندق جهان را ترکیه تامین می کند

در حوزه مدیترانه در کشورهای ترکیه، یونان، ایتالیا و اسپانیا بیشترین فندق های جهان رشد می کنند. ترکیه اولین (با سهم 75 درصدی)  و ایتالیا دومین تولیدکننده جهانی (با 20 درصد از عرضه جهانی) ست. به طور کلی آجیل در غذاها و دسرهای ترکی مخصوصا باقلوا حضور پررنگی دارد.

در ترکیه با بیش از 30 زبان صحبت می شود

با وجود اینکه زبان رسمی کشور ترکیه ترکی استانبولی ست اما بیش از 30 زبان اقلیت  (زبان هایی که در آنجا صحبت می شود) در سراسر کشور از جمله کرمانجی (کردی شمالی)، عربی عراقی (یا بین النهرینی)، زازاکی و ... وجود دارد که می توان از آن به عنوان جالب ترین حقایق در مورد ترکیه یاد کرد. 

طولانی ترین کلمه در زبان ترکی 

"muvaffakiyetsizleştiricileştiriveremeyebileceklerimizdenmişsinizcesine" طولانی ترین کلمه در زبان ترکی با 70 حرف است و   تقریباً به این معنی ترجمه می شود که گویی شما از کسانی هستید که ممکن است نتوانیم به راحتی آنها را تبدیل به سازنده موارد ناموفق کنیم. البته این کلمه فقط برای یک داستان مشتق شده و در محاورات روزمره استفاده معمول ندارد.

پوشیدن فاس در ترکیه رسما غیرقانونی است

فینه یا فز(با تلفظ ترکی استانبولی فاس) نوعی کلاه  نمدی قرمز (وجه تسمیه آن گرفته شدن رنگ قرمز آن برای رنگ آمیزی کلاه  از فز در مراکش است) با منگوله ای سیاه رنگ و با شکل ظاهری مخروطی ناقص  است که در گذشته مردان در زمان عثمانیان می پوشیدند. مصطفی کمال آتاتورک فاس را که نماد امپراتوری عثمانی بود در دهه 1920 ممنوع اعلام کرد.با توجه به این که  این قانون هرگز لغو نشد به سر گذاشتن فاس غیرقانونی است، چه بسا که به خاطر پوشیدن آن دستگیر شوید! 

استانبول شامل دو قاره اروپا و آسیا ست 

یکی از جالب ترین حقایق در مورد استانبول تقسیم این شهر به دو قسمت اروپایی و آسیایی توسط تنگه بسفر است البته تنها 3 درصد از خاک ترکیه در اروپا  (کرانه غربی استانبول) قرار داد ولی اکثریت قریب به اتفاق این کشور (ساحل شرقی آن ) در قاره آسیا واقع شده است.  اگر به دنبال گشت و گذار و تفریح هستید می توانید قدم زدن بر  روی پل گالاتا و لذت بردن از مناظر زیبای تنگه بسفور را در استانبول تجربه کنید.   

قدیمی ترین راه آهن زیرزمینی عملیاتی در قاره اروپا در ترکیه است

تونل Tünel که 2 محله کاراکوی (محله پرا در گذشته) و بی اوغلو (محله گالاتا که در گذشته مرکز مالی و تجاری بود و بسیاری از بانک ها و سفارتخانه های شهر در آن قرار داشت) را در استانبول ترکیه به هم وصل می کند، در سال 1875 افتتاح شد که  پس از مترو لندن دومین و قدیمی ترین خط راه آهن شهری زیرزمینی به جا مانده در قاره اروپا است. این تونل از نزدیک سطح دریا با 600 متر طول  سربالایی می رود.

شترحیوان بومی این کشور نیست

علیرغم حضور شتر در اقامتگاههای تفریحی اما این حیوانات بومی کشور ترکیه نیستند و هیچ بیابانی در آن وجود ندارد اما کُشتی شتر در منطقه اژه ترکیه جزو  ورزش های محبوب است.یک بار قطارهای شتر در مسیر ایستگاه های تجاری در آفریقا و آسیا از ترکیه عبور کردند. 

یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای جهان در ترکیه است

بازار بزرگ استانبول که 64 خیابان و 4000 مغازه دارد و روزانه پذیرای 400000 بازدیدکننده است یکی از قدیمی ترین مراکز خرید در ترکیه می باشد که از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9:00 تا 19:00 باز است. اگر قصد رفتن به این بازار را دارید هنر چانه زنی را یاد بگیرید و برای جلوگیری از خطر گم شدن احتمالی از یک راهنمای محلی کمک بگیرید. 

طولانی ترین خط ساحلی در ترکیه است

خط ساحلی دریای سیاه ترکیه که 1175 کیلومتر امتداد دارد یکی از طولانی ترین خط های ساحلی ست. می توانید در قسمت شرقی دریای سیاه از ترابزون و نقاط دیدنی قرون وسطایی آن و در قسمت غربی از شهر ساحلی سینوپ Sinop (یکی از زیباترین نقاط ساحل دریای سیاه) دیدن کنید.  در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از صفحه راهنمای پیش از سفر به استانبول هم بازدید کنید.

برای خرید و  رزرو تور ترکیه به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.

برج گالاتا دراستانبول

برج گالاتا Galata Tower که  با نام برج مسیح یا کیریستیا تیریس Christea Turris  هم شناخته می شود 1 برج سنگی به جا مانده از قرون وسطی در محله گالاتا در منطقه کاراکوی استانبول است. قطر خارجی این برج استوانه ای و مخروطی شکل 9 طبقه 16.45 متر و قطر داخلی آن 8.95 متر و دیوارهایی با ضخامت 3.75 متر می باشد.

می توان از بالای این برج با داشتن 61 مترارتفاع از سطح دریا چشم اندازی پانوراما از شبه جزیره تاریخی استانبول و حومه آن را مشاهده کرد. در این برج 1 رستوران و کافه با ویویی تماشایی رو به تنگه بسفور و همچنین 1  کلوپ شبانه در طبقات بالای آن از جمله امکاناتی ست که برای گردشگران فراهم شده است. شما می توانید با استفاده از 2 آسانسور فعال به طبقات بالای برج بروید. باید بدانید که این برج در سال 2013 توسط یونسکو در فهرست موقت میراث جهانی ترکیه به ثبت رسید.  

برای خرید و  رزرو تور استانبول به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.


با 10 جزیره شگفت انگیز در نزدیکی استانبول آشنا شوید

اگر به استانبول سفر کردید و برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح خود به دنبال مکانی شگفت انگیز و آرامش بخش می گردید می توانید با رزرو تور ارزان استانبول از وبسایت فاینداتور تعطیلات رویایی خود را در جزایر زیبای این شهر بگذرانید. در ادامه به معرفی هر یک از این جزیره ها می پردازیم. البته این نکته را به یاد داشته باشید که اگر در جستجوی ایده آل ترین زمان برای مسافرت هستید پیشنهاد ما به شما  ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد) و همچنین ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر) است . از مزایای انتخاب آن ها می توان به خلوت بودن شهر از ازدحام گردشگران، مناسب بودن قیمت هتل ها و اقامتگاه ها و داشتن شرایط جوی مساعد و آب و هوایی خوب و معتدل اشاره کرد.

رفتن به جزیره بویوک | بیوک آدا استانبول  

جزیره بویوک آدا Büyükada که در زبان ترکی به معنی "جزیره بزرگ" است و با نام های پرنس Prince و فور مست Foremost  هم شناخته می شود یکی از بزرگترین جزایر در میان 9 جزیره در نزدیکی شهر استانبول در دریای مرمره است. جزیره بویوک آدا 5 کیلومتر مربع مساحت دارد که در  محله آدالار Adalar قرار دارد که از نظر جغرافیایی این جزیره 2 قله دارد؛ یکی از قله ها به نام عیسی تپسی  İsa Tepesi (تپه عیسی) در نزدیکی کشتی قرار دارد و در دره ای که بین دو تپه ایجاد شده است کلیسا و صومعه آگیوس نیکلاس Agios Nikolaos را می توان مشاهده کرد. بازدید از کلیساهای ارتدوکس یونانی پاناگیا Panagia، آگیوس دیمیتریوس Agios Dimitrios، کلیسای فرانسیسکن سان پاسیفیکو (فرنسیسکن چرچ آو سان پاسیفیکو) Franciscan Church of San Pacifico و کلیسای ارمنی سورپ اسودزادزین وراپولیم  Surp Astvadzadzin Verapolium خالی از لطف نیست. اگر گرسنه شدید می توانید کمی چیپس خوشمزه، ساندویچ سوسیس و نوشیدنی الکی را در کافه این جزیره میل کنید. برای خرید و  رزرو تور استانبول به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.

جزیره بورگاز آدا استانبول 

بورگاز آدا Burgazada که نزد ترک ها با نام بورگاز شناخته می شود در آدالار استانبول قرار دارد و  از نظر مساحت جزو سومین و بزرگ ترین مجمع الجزایر جزیره پرنس به شمار می آید، نام خود را از قلعه بورگاز که دمتریوس اول مقدونی (از جانشینان اسکندر مقدونی)  آن را ساخت، گرفته است. اگر به این جزیره رفتید از محل اقامت یکی از نویسندگان (داستان کوتاه و شعر) مطرح ترک به نام سعید فائق اباسیانیک Sait Faik Abasıyanık که حالا تبدیل به خانه موزه شده، دیدن کنید. او جزو شخصیت های برجسته ادبی در دهه 1940 بوده و در ادبیات ترکیه و داستان نویسی سبکی جدید را به وجود آورد. جزیره بورگاز که 1 تپه واحد 2 کیلومتری ست در گذشته محل زندگی اقلیت یونانی بود اما در قرن بیستم شاهد مهاجرت ترک ها به این منطقه بودیم. این جزیره یکی از بهترین جزایر برای گذراندن تعطیلات است. برای خرید و  رزرو تور ارزان استانبول به فاینداتور مراجعه کنید.

جزیره هیبلی ‌آدا استانبول 
مجمع الجزایر هیبلی آدا  Heybeliada از نظر وسعت دومین جزیره بزرگ جزیره پرنس است. به محض پیاده شدن از کشتی و ورود به این جزیره می توان مدرسه بزرگ نیروی دریایی و 2 قطعه معماری زیبا را که یکی از آن ها تنها کلیسای بیزانسی بازمانده در جزایر قدیمی و آخرین ساختمان ساخته شده قبل از فتح قسطنطنیه به نام  کاماریوتیسا Kamariotissa و  همچنین مزار ادوارد بارتون Edward Barton دومین سفیر فرستاده شده توسط ملکه الیزابت اول از انگلستان را دید. برای دسترسی راحت باید بدانید که در سمت راست اسکله امکاناتی چون کافه و رستوران، هتل و خانه‌های چوبی وجود دارد. برای خرید و  رزرو تور استانبول به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.
جزیره سیوری آدا استانبول
سیوری آدا Sivriada که با نام هایسیز آدا Haysızada به معنی "جزیره بی فایده" شناخته می شود با داشتن 0.05 کیلومتر مربع مساحت کوچکترین مجمع الجزایر جزیره پرنس به شمار می آید. از این جزیره در دوران امپراطوری بیزانس برای عبادت روحانیون بیزانسی، تبعیدگاه و زندان برای افراد برجسته دردسرساز برای حکومت استفاده می شد. ویرانه های 1 صومعه بیزانسی و ساختمان های اصلی مانند کلیسا و آب انبار متعلق به قرن 9 را می توان در کنار شهرک رومی در نزدیکی اسکله مشاهده کرد. یکی از حوادث دردناکی که در سال 1911 در این جزیره رخ داد طرح جمع آوری و قتل عام سگ های ولگرد بود. حدود 80 هزار سگ به دستور فرماندار استانبول از سطح خیابان ها جمع و به این جزیره تبعید شدند که همگی بر اثر تشنگی، گرسنگی و یا غرق شدن در حین تلاش برای فرار کشته شدند. پس از این واقعه بلافاصله زلزله شدیدی رخ داد که مردم محلی نام آن را مجازات خدا برای رها کردن سگ گذاشتند و پس از آن این جزیره به هایسیز آدا معروف شد. چنانچه تمایل داشتید می توانید برای گذراندن اوقات فراغت و بر پا کردن پیک نیک خانوادگی با  قایق به این جزیره بروید. برای خرید و  رزرو تور ارزان استانبول به فاینداتور مراجعه کنید.
جزیره کاشیک استانبول
جزیره کاشیک  Kaşık Adası به معنی قاشق که به علت شباهت ظاهری آن به این نام خوانده می شود در واقع بین دو جزیره هیبلی آدا و بورگاز آدا واقع شده است. این جزیزه شگفت انگیز در اصل جزو مایملک خصوصی 1خانواده یونانی به نام دانون  Danon می باشد بنابراین برای بازدید از این مکان باید از قبل باید از صاحب خانه اجازه گرفت که امری مشکل به نظر می رسد اما می توانید بدون دردسر با 1 تور گردشگری مطمئن به وسیله فری به این جزیره زیبا قدم گذاشت. برای خرید و  رزرو تور استانبول به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.
جزیره صدف استانبول 
جزیره صدف Sedef Adası (به دلیل شباهت پوشش گیاهی آن که مانند صدف از دور دیده می شود) که در زمان های گذشته اندرو ویتا Androvitha یا اندر کئیتوس (با تلفظ انگلیسی) Andirkuithos نامیده می شد امروز با نام جزیره مادر مروارید شناخته می شود. این مجمع الجزیره  با داشتن مساحت 0.157 جزو کوچک ترین جزایر جزیره پرنس است. این جزیره یک ملک خصوصی به شمار می آید و تمامی درختان کاج و سقز آن که امروز تبدیل به جنگل شده اند به دست صاحب ملک؛ شهسوار منمن جواوغلو Şehsuvar Menemencioğlu کاشته شده است. او برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت جزیره اجازه ساختن خانه هایی بیش از دو طبقه را نمی دهد.  برای خرید و  رزرو تور ارزان استانبول به فاینداتور مراجعه کنید.
جزیره یاسی آدا استانبول
جزیره یاسی آدا Yassıada به معنی جزیره مسطح و تخت  که با نام دیگری چون جزیره دموکراسی و آزادی ها (جزیره دموکراسی و اوزگورلوکلر Demokrasi ve Özgürlükler Island) شناخته می شود مساحتی بالغ بر  183000 متر مربع دارد و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی استانبول در دریای مرمره قرار دارد. در زمان امپراطوری بیزانس از این جزیره برای تبعید افراد برجسته دردسرساز استفاده می شد که یکی از آن ها پیتریاک ارمنی نارسس Patriarch Narses بود. در قرن یازدهم  زندانیان سیاسی به این جزیره فرستاده شدند که هنوز هم آثار و بقایای 4 سلول زندان زیر زمینی را می توان مشاهده کرد. صومعه پلاتیا Platea توسط امپراتور بیزانس تئوفیلوس Theofilos و کلیسای آن که به دست  پدرسالار تبعید شده ایگناتیوس Ignatios در  سال 860 ساخته شد را می توان جزو سایت های دیدنی در طول سفر به این جزیره لحاظ کرد. برای خرید و  رزرو تور استانبول به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.
جزیره تاوشان آداسی استانبول 
توسان آداسی Tavşan Adası که به معنی جزیره خرگوش (به دلیل زیاد بودن خرگوش در آن جا) است و با نام های بالیکچی آداسی Balıkçı Adası (به معنای جزیره ماهیگیران که نام رسمی آن در نقشه است) و  نئاندروس آداسیNeandros  Adası (1 شخصیت اساطیری یونانی) نیز شناخته می شود از نظر جغرافیایی در جنوب شرقی استانبول با مساحتی بالغ بر 40 هکتار واقع شده است. این جزیره به عنوان معدن در زمان امپراطوری بیزانس استفاده می شد. اگر تصمیم گرفتید برای گذراندن ساعاتی از روز با یک گروه گردشگری به این ساحل بروید می تواننداز ویرانه های صومعه و  برخی از کلیساهایی که جدا از قطعه کوچک ساحل پابرجا ایستاده اند دیدن کنید. این جزیره مسکونی نیست. برای خرید و  رزرو تور ارزان استانبول به فاینداتور مراجعه کنید.
جزیره کینالادا استانبول
کینالادا Kınalıada که به معنی جزیره حنا است (این  نامگذاری به علت رنگ قرمز آن تحت تأثیر معادن استخراجی آهن و مس گرفته شد) مانند سایر مجمع الجزایر یاد شده عضوی (چهارمین جزیره بزرگ جزیره پرنس) از جزیره پرنس در دریای مرمره می باشد و 1.3 کیلومتر مربع مساحت دارد.  این جزیره مسکونی که در 12 کیلومتری جنوب استانبول (نزدیکترین جزیره به استانبول) واقع شده است می تواند به عنوان 1 تفریحگاه تابستانی برای تفریحاتی از جمله شنا (جزو راحت ترین مجمع الجزایر جزیره پرنس برای شنا ست) گزینه مناسبی باشد. علاوه بر این اگر به مکان های تاریخی علاقمندید می توانید از 1 مسجد، 2 کلیسا که یکی از آن کلیسای ارمنی سرپ کرایکر ایلومینیتر Surp Krikor Illuminator و 1 صومعه یونانی موجود در جزیره دیدن کنید. این جزیره نیز در گذشته به عنوان زندان و محل تبعید مورد استفاده قرار می گرفت. اگر تمایل به بازدید از جزیره کینالادا را داشتید می توانید با استفاده از یک کشتی معمولی در بازه زمانی 40 دقیقه به این جزیره برسید و از تعطیلات خود لذت ببرید.  چطوری بریم؟  از میدان تکسیم استانبول می توانید با تراموا (T1) یا مترو (M2) خود را به شهر قدیمی برسانید و پس از آن با کشتی یا فری به جزیره برسید.  برای خرید و  رزرو تور استانبول به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.
ذکر این نکته ضرورری ست که تمامی 9 مورد ذکر شده  در بالا مجموعه جزیره های جزیره پرنس در دریای مرمره در نزدیکی استانبول هستند.
جزیره گالاتاسرای
جزیره گالاتاسرای Galatasaray Islet که در نزدیکی تنگه بسفر در محله کوروچشمه Kuruçeşme استانبول قرار دارد و یکی از جزیره های کوچک متعلق به باشگاه ورزشی گالاتاسرای است تنها 165 متر از ساحل اروپا فاصله دارد.  این جزیره امکاناتی مانند 6 رستوران، 2 استخر (یکی از استخرها از سال 1957 تا 1968 به عنوان خانه تیم واترپلو در نظر گرفته شده بود) و بارهای خانگی دارد. از آن جایی که جزیره متعلق به یک باشگاه ورزشی ست می توانید به بسیاری از امکانات ورزشی دسترسی داشته باشید.  به طور کلی در جزیره ها می توان کارهایی مثل خوردن صبحانه با منظره ای زیبا، دوچرخه سواری در اطراف جزیره، برگزاری پیک نیک، انجام ورزش ها و تفریحاتی مانند شنا کردن، قدم زدن و مشاهده  مکان ها و عمارت های تاریخی و خیابان های جزیره، چشیدن  طعم غذاهای دریایی فوق العاده را تجربه کنید. برای خرید و  رزرو تور ارزان استانبول به فاینداتور مراجعه کنید.

جاهای دیدنی آنتالیا | جاذبه های گردشگری و تفریحی آنتالیا

الیمپوس باستانی و کایمیرا در آنتالیا

در میان نزدیکی 2 دهکده الیمپوس Olymposو چیرالی Çirali در  ۸۴ کیلومتری جنوب غربی شهر آنتالیا در نزدیکی ساحل در کنار ویرانه های شهر باستانی لیسیا Lycia، شهر الیمپوس قرار دارد که جزو سایت های باستانی پارک ملی الیمپوس بیداغلاری Olympos Beydaglari به شمار می آید. علاوه بر این می توانید از جاذبه مشهور دیگری در کایمیرا به نام یانارتاش Yanartaş که سنگی ست شعله ور که به طور مداوم از دریچه های موجود در صخره های کنار کوه می سوزند دیدن کنید. این منظره در شب بسیار تماشایی ست حتی می توانید از آن برای دم کردن چای هم استفاده کنید. به طور کلی برای افرادی که به دنبال تعطیلات ساحلی و دوری از اقامتگاه های توریستی هستند هر 2 روستا مکان مناسبی به شمار می آید. برای خرید و  رزرو تور آنتالیا به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.

برج هیدیرلیک در آنتالیا

برج هیدیرلیک (هیدریلیک کولسی) Hıdırlık Kulesi  یا برج رومی یک برج استوانه ای به طول 14 متر است که در قرن دوم ساخته شد که با وجود شک و شبهه در کارآیی آن به احتمال زیاد  با عنوان برج مراقبت یا فانوس دریایی بر روی بندر شناخته می شد. این برج 1 مکان رویایی برای تماشای غروب خورشید و همچنین مشاهده چشم انداز پانوراما از بندر قدیمی در حاشیه پارک کاراعلی اوغلو  Karaalioglu می باشد.  خود پارک با داشتن مکانی آرام برای پیک نیک های خانوادگی مناسب است. همچنین می توانید به کافه هایی که در نزدیکی این مکان هستند مراجعه کنید. برای خرید و  رزرو تور آنتالیا به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.

ساحل لارا

ساحل لارا یکی از سواحل محبوب در آنتالیا می باشد که فقط 12 کیلومتر تا فرودگاه این شهر فاصله دارد که این امر سبب دسترسی آسان گردشگران شده است. اگر به دنبال سواحل ماسه ای سفید با شن های نرم می گردید این مکان بهترین گزینه پیشنهادی به شما ست که می توانید با اجاره کردن صندلی و چتر آفتابی حمام آفتاب بگیرید و یا در آب های آن به شنا و یا تفریحات آبی مانند جت اسکی مشغول شوید. همچنین این منطقه دارای هتل های لوکس و  اقامتگاه هایی با امکانات خوب مناسب خانواده، کافه و رستوران می باشد. اگر نسبت به خلوت بودن ساحل حساس هستید باید توجه داشته باشید که در اوج ماه های تابستان ساحل لارا بسیار شلوغ و مملو از جمعیت است. برای خرید و  رزرو تور آنتالیا به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.

شهر باستانی آسپندوس در آنتالیا

شهر باستانی آسپندوس Aspendos که یکی از برترین جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید در 47 کیلومتری شرقی آنتالیا قرار دارد. این بنای تاریخی که جزو شاهکارهای معماری یونانی و رومی در قرن دوم و سوم به شمار می آید دارای قدیمی ترین آمفی تئاتر در جهان با ظرفیت 15000 نفر می باشد. قسمت اعظم شهر هنوز ویرانه است اما آمفی تئاتر به طور کامل بازسازی شد به طوری که امروز میزبان جشنواره های بین المللی اپرا ست.  برای خرید و  رزرو تور ترکیه از فاینداتور کمک بخواهید.

بندر قدیمی فازلیس

فازلیس Phaselis  که در 60 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا در ساحل لیسیا Lycia واقع شده است یکی از مهم ترین شهرهای بندری در گذشته به شمار می رفت که بعدها اسکندر مقدونی آن را تصرف کرد و اقامتگاه زمستانی خود را در سال 334 قبل از میلاد در فازلیس برپا کرد. در این شهر مباستانی می توانید از منطقه ساحلی، بقایای تئاتر، معابد، قنات، 1 خیابان ستون دار و دروازه  هادریان که در سال 114 پس از میلاد برپا شده است و همچنین از موزه ای که در همان مکان، یافته های حفاری شده را نمایش می دهد، دیدن کنید. اگر محدودیت زمانی ندارید تله کابین الیمپوسOlympos  و تماشای مناظر زیبا و چشم اندازهای پانوراما را از ارتفاع 2275 متری کوه تحتالی دست ندهید. 

پارک ملی کوپرولو

اگر برای گردش و تفریح پارک ملی کوپرولوKöprülü  را که یکی از مناطق محبوب گردشگران است و در شمال شرقی آنتالیا قرار دارد و صخره های بلند و  کوه های سرسبز و رودخانه زیبای کوپرولو از میان آن می گذرد را  انتخاب کردید، می توانید در آب های خروشان رودخانه آن آدرنالین را با رفتینگ و قایق سواری تجربه کنید و از مناظر بکر و بی نظیر پارک با درختان سر به فلک کشیده و دشت های وسیع دیدن کرده و اکسیژن خالص را وارد ریه های خود کنید. شاید دانستن این نکته که بلندترین دره کشور ترکیه به نام دره کوپرولو در این پارک قرار دارد خالی از لطف نباشد. برای خرید و  رزرو تورهای ارزان آنتالیا و تور ارزان استانبول به فاینداتور مراجعه کنید.


شهر باستانی پرگه در آنتالیا

پرگه Perge که جزو سایت های باستان شناسی  و یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا ست در گذشته از شهرهای مهم  پامفیلیا نیز بود که در دوران حکومت یونانیان و رومیان به شکوفایی رسید.  اگر به این مکان سر زدید  از آمفی تئاتر، معابد نیمه ویران شده آرتمیس، آگورا (میدان عمومی شهر) با ستون های سنگی و چند خیابان سنگفرش شده با سنگ مرمر، حمام های رومی، دروازه هلنیستی و آکروپولیس که قدمت آن به عصر برنز می رسد، بازدید کنید و در شکوه و  جلال گذشته غرق شوید. برای خرید و  رزرو تور آنتالیا به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.