سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

موزه باستان شناسی آنتالیا

اگر جزو علاقمندان تاریخ هستید و سفری به آنتالیا داشتید بازدید از موزه آنتالیا را از دست ندهید. در این موزه مشهور 7 هزار متر مربعی می توانید 5 هزار اثر هنری و بقایای باستانی به جا در طول تاریخ را ببینید. در این موزه که به بخش های مختلف با 13 تالار تقسیم شده آثار به جا مانده از  فسیل ها، از دوران پارینه سنگی، از دوران نوسنگی و مفرغ، از دوران کلاسیک (بزرگ ترین بخش موزه به آثار مجسمه سازی دوران رومیان اختصاص داده شده است)، تالار مجسمه سازی و امپراتوری با مجسمه اسطوره های به جا مانده از ویرانه های پرگه و  سکه های طلا، نقره و مس به جا مانده از عصر هلنی تا دوران عثمانی و ... به نمایش گذاشته می شود. در واقع در بخش بزرگ باستان شناسی می توان اشیا و گنجینه های گرانبها از عصر برنز تا بیزانس و آثار یافته شده در حفاری ها را شناخت که همین امر درک تاریخ غنی و نسبتاً پیچیده ترکیه را برای مخاطب هموار می کند. موزه در تمامی روزهای هفته از ساعت 10:00 تا 19:00 باز است.

برای خرید و رزرو تور ارزان آنتالیا از وب سایت فاینداتور کمک بگیرید.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، مراد پاشا، کنیالتی، باهچیلی ایولر

Address: Bahçelievler, Konyaaltı Cd. No:88, 07050 Muratpaşa/Antalya, Turkey

برای خرید و رزرو تور آنتالیا به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.

بندر قدیمی آنتالیا

اگر به دنبال جایی برای خرید هستید یا دوست دارید منظره زیبای غروب و طلوع خورشید را از دست ندهید یا سوار شدن بر روی قایق و کشتی چشم انداز زیبای دریای مدیترانه را از دست ندهید  بندر قدیمی شهر آنتالیا  بهترین گزینه است. این بندر که همچون حفره ای در میان صخره ها محصور شده زمانی مرکز اصلی اقتصادی به شمار می رفت. از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم این بندر در تجارت و به تبع آن فراهم آوردن رفاه برای مردمان نقش مهمی داشت. اگر به این بندر سر زدید بازارها و بوتیک های آن بهترین انتخاب برای گذراندن یک روز است به علاوه بعد از گشت و گذار می توانید درکافه ها و رستوران های آن استراحتی کوتاه کرده، غذای خود را میل کنید و به ادامه گردشگری خود بپردازید. برای خرید و رزرو تور آنتالیا به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.

کالیچی شهر قدیمی آنتالیا

آنتالیا یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه است. شهر قدیمی کالیچی Kaleiçi  نیز از این قائده مستثنی نیست. کالیچی یکی از بهترین گزینه ها برای پیاده روی است.  می توانید در کوچه پس کوچه های قدیمی و پیچ در پیچ شهر بر روی سنگفرش های آن قدم بزنید و عمارت های تاریخی به جا مانده از دوران حکومت عثمانیان و مسجد محمد پاشا یکی از بناهای تاریخی قرن 18 با کاشی کاری های منحصر به فرد را مشاهده کنید. البته نباید از دروازه‌ی ورودی قلعه و  برج ساعت سنگی در میدان اصلی کاله کاپیسی Kale Kapısı غافل شد. شاید بازدید از مناره‌ کیسیک Kesik که در قرن 19 سوزانده شد و در ابتدا یک معبد رومی بود اما بعدها به یک کلیسای بیزانسی و در نهایت به یک مسجد تبدیل شد خالی از لطف نباشد. این ها بخشی از جاذبه‌های گردشگری دهکده‌ی قدیمی هستند. علاوه بر این تعدادی بوتیک، مغازه های سوغاتی فروشی، گالری هنری و رستوران را نیز می توانید در این خیابان پیدا کنید و از گشتن در آن لذت ببرید. برای خرید و رزرو تور ارزان آنتالیا و لحظه آخری به وب سایت فاینداتور https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.

بلاروس کجاست ؟

بلاروس با نام رسمی جمهوری بلاروس با مساحتی بالغ بر 207600 کیلومتر مربع یکی از کشورهای محصور در خشکی در اروپای شرقی ست.. بلاروس که عنوان سیزدهمین کشور بزرگ و بیستمین کشور پرجمعیت اروپا  را با جمعیت 9.3 میلیون نفری از آن خود کرده به 7 منطقه از نظر اداری تقسیم شده است.  مینسک بزرگترین شهر و همچنین پایتخت این کشور به شمار می آید. روسیه از شرق و شمال شرقی، اوکراین از جنوب، لهستان از غرب و لیتوانی و لتونی از شمال غربی از همسایگان بلاروس هستند.

این سرزمین تا قرن بیستم تحت سلطه ایالت های مختلفی بوده است که از جمله آن ها می توان به کیوان روس، پادشاهی پولوتسک Polotsk، دوک بزرگ لیتوانی، کشور مشترک المنافع لهستان و لیتوانی و در نهایت امپراتوری روسیه اشاره کرد. دولت های مختلف پس از انقلاب روسیه در سال 1917 برای مشروعیت وارد جنگ های داخلی شدند که در نهایت ظهور اتحادیه جماهیر شوروی سوسیالیستی بلاروسیه در سال 1922 به این جنگ ها خاتمه داد. بلاروس تقریبا نیمی از قلمرو خود را در طی جنگ شوروی و لهستان به کشور لهستان واگذار کرد. در سال 1939 بسیاری از مرزهای بلاروس درست پس از حمله شوروی به لهستان و گرفتن بخشی از خاک آن و در نهایت  پس از جنگ جهانی دوم به شکل مدرن خود درآمد. اما در طول جنگ جهانی دوم اثرات ویرانگری بر چهره این کشور بر جای گذاشته شد به طوری که در اثر عملیات نظامی نیمی از منابع اقتصادی و همچنین یک چهارم از جمعیت کشور از دست رفت. البته این کشور بعد از جنگ توانست دوباره توسعه یابد و در سال 1945 تحت عنوان اتحادیه جماهیر شوروی بلاروس با همراهی اتحادیه جماهیر شوروی به عضویت سازمان ملل متحد درآید.

خرید تور بلاروس را می توانید از وب سایت فاینداتور آغاز کنید.

استانبول کارت چیست؟

استانبول کارت istanbulkart یک کارت هوشمند است که برای پرداخت کرایه در سیستم حمل و نقل عمومی در شهر استانبول ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم که در 23 مارس (فروردین) 2009 توسط شرکت فناوری اطلاعات بلبم Belbim شهرداری متروپولیتن به اجرا درآمد و توسعه داده شد پس از مدتی توانست جایگزین اکبیل کارت Akbil شود (اکبیل کارت در سال 2015 به طور کامل حذف شد) به علت امکان پذیر نبودن پرداخت نقدی از استانبول کارت برای پرداخت کرایه وسایل نقلیه که توسط شهرداری متروپولیتن و شرکت های خصوصی اداره می شود مانند اتوبوس، قطارهای کابلی funiculars، قطار سبک شهری ال آر تی LRT (لایت ریل ترنزیت Light rail transit)، مترو، قطارهای مسافرتی، قایق های فری و تراموا استفاده می شود. هزینه های کاهش یافته برای حداکثر 5 انتقال در طی 2 ساعت به سایر وسایل نقلیه موجود در شبکه حمل و نقل اعمال می شود.

انواع مختلف استانبول کارت

این کارت در 4 نوع مختلف صادر شد: 

یک نوع کارت معمولی و سه نوع ویژه که براساس شرایط قانونی دارنده کارت برای او صادر می شود و در نتیجه شخصی می شود. 

دارنده کارت معمولی باید کرایه وسایل نقلیه را به صورت کامل پرداخت کند.

ماوی کارت Mavi Kart  یا کارت آبی رنگ (سیزن تیکت  season ticket یا بلیت های فصلی) که استفاده ماهانه با تخفیف را برای دارنده در بر دارد.

دیس کانتدکارت Discounted card یا کارت تخفیف که برای دانش آموزان، معلمان و شهروندان سالمند بالای 60 سال در نظر گرفته شد.

فیری کارت Free card یا کارت رایگان که برای افراد معلول، شهروندان سالمند بالای 65 سال و کارمندان دولت که در حال انجام وظیفه هستند، اختصاص داده شد. 

شما می توانید برای رزرو تور استانبول و کسب راهنمایی های رایگان در زمینه سفر به این شهر با فاینداتور در تماس باشید.