سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

حتما شما هم تا حدودی با استانبول آشنایی دارید و می‌دانید که یکی از مهمترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید و حتی شاید تور استانبول ارزانی را خریداری کرده و منتظر سفر به این دیار باشید. در هر صورت توصیه می‌کنیم که امروز با ما همراه شوید و نگاهی کلی به مشهورترین جاذبه های گردشگری ترکیه بیندازید. دیدنی‌هایی که در این مطلب ارائه شده همگی بر اساس رتبه بندی گوگل هستند و نظر شخصی در آن دخیل نیست.

از میان صدها و شاید هزاران جاذبه‌ی دیدنی موجود در استانبول، مسجد سلیمانیه Süleymaniye Mosque توانسته بالاترین امتیاز را از آنِ خود کند. اغلب تصور می‌کنند که ایاصوفه محبوبیت بیشتری دارد اما همانطور که مشاهده می‌کنید مسجد زیبای سلیمانیه توانسته بالاترین آرا را به دست آورده است.

همان گونه از نام این مکان مشخص می‌باشد، به دستور سلطان سلیمان عثمانی ساخته شد. قدمت این عبادتگاه به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد و ساختش بین سالهای 1550 تا 1557 میلادی طول کشید. اگر به این مکان بروید با باغچه‌هایی پر از گلهای رز مواجه خواهید شد و می‌توانید در بدو ورود به مسجد از مقبره‌ی خرم سلطان نیز دیدن کنید. در ورای هریک از بخش‌های مسجد سلیمانیه داستان جالبی وجود دارد برای مثال سلطان سلیمان سنگ‌هایی را از برخی از سرزمین‌هایی که فتح کرده بود، جمع آوری نموده و در ساخت این مکان به کار برده است. توصیه می‌کنیم که به همراه یک تورلیدر حرفه‌ای از مسجد سلیمانیه دیدن کنید تا این مکان را آن طور که شایسته است به شما معرفی کند زیرا دانستن داستان‌های این مسجد، بازدیدتان را جالب‌تر می‌کند.

ساعات کاری: 1 ساعت پیش از طلوع خورشید تا غروب خورشید

مسجد سلطان احمد استانبول Sultan Ahmed Mosque که به مسجد آبی هم معروف است در رتبه‌ی سوم دیدنی‌های معروف استانبول قرار دارد. همانطور که بالاتر اشاره کردم این عبادتگاه همجوار ایا صوفیه است و به همین خاطر می‌توانید به راحتی از هردوی این اماکن دیدن کنید.

مسجد آبی یکی از شاهکارهای بازمانده از دوران امپراتوری عثمانیان است که به دلیل داشتن معماری خاصش به شهرت رسید. همانطور که از صفت این عبادتگاه مشخص است، دارای کاشی‌هایی به رنگ آبی می‌باشد و همچنین در شب هنگام نیز لامپ‌هایی به آن نور می‌تابانند که مسجد غرق در نور آبی می‌گردد. مسجد آبی در سال 1985 تکمیل شد و آخرین مسجد بزرگی است که در دوران عثمانیان در استانبول ساخته شد.

ساعات بازدید: پیش از طلوع خورشید تا غروب آفتاب

به یاد داشته باشید که اگر به عنوان توریست وارد مسجد شوید، در ساعات اقامه نماز اجازه عکاسی نخواهید داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد