سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

سیر و سفر

راهنمای سفر شما هستیم و از تجاربمان از سفرها و خرید تورهای مسافرتی از آژانسهای مسافرتی خواهیم گفت.

چه زمانی می توانم دوباره به اروپا سفر کنم؟ | شرایط سفر به اروپا در دوران کرونا

یکی از سوالاتی که برای مسافران در دوران کرونا پیش می آید پرسش از زمان دوباره سفر به اروپا ست.  اولین نکته ای باید به آن توجه داشت این است که شما به عنوان مسافر می بایست شرایط ورود به کشور مقصد و توصیه های وزارت امور خارجه را به طورمرتب چک کنید و اطلاعات خود را در این زمینه به‌ روز‌ رسانی کنید تا از محدودیت های احتمالی آگاه شوید. بنابراین لطفا پیش از سفر و قبل از رزرو بلیط، آخرین اطلاعات را در وب سایت های رسمی دولت و سفارت بررسی کنید. 

به کجا می توانم در اروپا، اتحادیه اروپا و منطقه یورو سفر کنم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا به توضیح مختصری درباره تمایز بین هر یک از آن ها می پردازیم. 

قاره اروپا که معروف به قاره سبز است و دومین قاره کوچک جهان در نیم‌کره شمالی زمین به حساب می آید با اتحادیه اروپا یکی نیست. در واقع تشکیل اتحادیه اروپا به منظور اتحاد اقتصادی و سیاسی و همچنین ایجاد صلح در منطقه بین ۲۷ کشور همسایه  اروپایی عضو آن بوده است که به 19 کشور اتحادیه اروپا که یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود انتخاب کردند منطقه یورو می گویند که در واقع یک اتحادیه مالی و اقتصادی است. 

همچنین منطقه شنگن یا منطقه بدون مرز شامل کشورهای اروپایی می شود که در آن قانون کنترل پاسپورت در هنگام ورود به مرزهای داخلی لغو شده است. به طور معمول برای شهروندانی که ویزای کشورهای این منطقه را دارند برای سفر بدون ویزا در محدوده شنگن 90 روز در نظر گرفته شده است که به فرد این امکان را می دهد که بدون نیاز به همراه داشتن گذرنامه بتواند در طول مسیر خود با اتوبوسی از کشور پرتغال به کشور اسپانیا سفر کند یا قطاری را از کشور فرانسه به مقصد اسلوونی سوار شود.

چه کسانی مجاز به سفر به اتحادیه اروپا هستند؟

طبق توصیه شورای اتحادیه اروپا برای رفع محدودیت های مسافرتی شهروندان کشورهای ثالث (شهروندان غیر اتحادیه اروپا) برای سفرهای غیر ضروری (گردشگری) باید با واکسن های مجازی که توسط آژانس دارویی اروپا تایید شده واکسینه شوند تا بتوانند به اتحادیه اروپا سفر کنند و اجازه ورود به مرزهای آن را را داشته باشد. علاوه بر این شورا می تواند با در نظر گرفتن بهبود (به اندازه کافی در شرایط فعلی) وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری کرونا در یک کشور فهرستی از کشورهایی که همه سفرها از آنجا بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون امکان پذیر است، قرار دهد. لیست این کشورها که در تاریخ  8 اکتبر (16 مهر) 2021 منتشر شد شامل موارد زیر می شود:

امارات متحده عربی، اردن، استرالیا، اوکراین، اروگوئه، بحرین، چین (مناطق اداری ویژه مانند هنگ کنگ و ماکائو که مشروط به تایید متقابل است)، رواندا، سنگاپور، شیلی، عربستان سعودی، قطر، کانادا، کره جنوبی، کویت، نیوزلند. این نکته را به یاد داشته باشید که این لیست توسط کمیسیون اروپا بررسی و به طور منظم به روز می شود. 

آیا معافیت هایی در این زمینه وجود دارد؟ 

جواب این سوال مثبت است. معافیت از محدودیت ها شامل آن دسته از شهروندان غیر اتحادیه اروپا می شود که به طور کامل با واکسن های مجاز اتحادیه اروپا (مانند فایزر، مدرنا، بیوان‌تک BioNTech و جانسون اند جانسون J&J) واکسینه شده اند و یا افرادی (مانند دانشجویان، متخصصان مراقبت های بهداشتی، اعضای خانواده تحت شرایط تعیین شده و ...) که سفر آن ها ضروری تلقی شده است. البته از این نکته غافل نباشید که هر کشوری در اروپا معیارهای خاص خود را برای ضرورت سفرها تعیین می کند.

آمریکایی ها چه زمانی می توانند دوباره به اروپا سفر کنند؟

اتباع واکسینه شده کشور آمریکا در مقایسه با دیگرانی که به طور کامل واکسینه نشده اند با موانع و محدودیت های کمتری روبرو هستند و می توانند به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنند چرا که در تاریخ 30 آگوست (8 شهریور) 2021 ایالات متحده از لیست امن اتحادیه اروپا (که در بالا به آن اشاره شد) حذف شد البته قبل از این اقدام مقامات اتحادیه اروپا به کشورهای عضو توصیه ای مبنی بر باز گذاشتن مرزهای خارجی به روی شهروندان ایالات متحده بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون کردند. با این وجود 2 نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که با وجود توصیه های انجام شده کشورهای عضو ملزم به بازگشایی مرزهای خود برای گردشگری نیستند و می توانند بازدید را برای شهروندان آمریکایی‌ هم محدود کنند. نکته دوم این است که کشوری که تصمیم به بازگشایی مرزهای خود می گیرد می تواند قوانین خاص خود را (مانند اثبات واکسینه شدن به طور کامل و یا نتیجه منفی آزمایش پی سی آر) برای ورود به مرزهای خود در نظر بگیرد و اجرایی کند. اگر قصد سفر داشتید لطفا  برای آگاهی از میزان خطراحتمالی در کشور مقصد توصیه های سفر وزارت امور خارجه را جدی بگیرید. 

شهروندان آمریکایی در چه زمانی می توانند به چه نقاطی از اروپا سفر کنند؟

با وجود کم شدن پروازها نسبت به سال های قبل از کرونا اما خطوط هوایی مستقیم از کشور آمریکا به اروپا پرواز می‌کنند تا جایی که برخی خطوط هوایی در پی اقدامی مسیرهای جدید را به کشورهای خاص برای زودتر باز کردن مرزهای خود از سایر کشورها راه اندازی کرد. به عنوان مثال خط هوایی دلتا یک پرواز مستقیم بین بوستون و ایسلند راه اندازی کرد. لطفا به این نکته توجه کنید که با وجود اینکه آمریکایی ها مجاز به پرواز به مقصد اروپا هستند اما باید محدودیت های متفاوت هر کشور را در نظر بگیرند. البته کمی بعد به معرفی کشورهای منتخب می پردازیم که آمریکایی ها در آن نیاز به قرنطینه برای مقاصد گردشگری ندارند. اگر شما قصد سفر به چندین کشور را دارید قوانین و مقررات مربوط را بر اساس کشوری که قرار است از آن سفر کنید یا کشورهایی که در دو هفته گذشته در آن بودید، بررسی کنید.

در مورد پاسخ به پرسش به کجا سفر کردن در اروپا شما باید قبل از سفر از قوانین ورود به هر کشور (محدودیت های هر کشور برای ورود به آن با هواپیما، قطار، ماشین)، شرایط ورود به کور مورد نظر به صورت گردشگری و اقدامات مربوط به سفر در شرایط کرونا مطلع شوید. به این نکته توجه داشته باشید که قبل از سوار شدن به هواپیما باید آزمایش کووید منفی  خود را ارائه دهید. به طور کلی دستورالعمل های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری CDC را دنبال کرده و  وضعیت ایالت خود را بر اساس آخرین اخبار  بررسی کنید تا مطمئن شوید پس از سفر در هنگام بازگشت به خانه با مشکلی روبه‌رو نخواهید بود. 

لیست کشورهای منتخب

با توجه به این لیست اگر شهروندان آمریکایی برای مقاصد گردشگری به این کشورها سفر کنند نیاز به قرنطینه ندارند اما باید قوانین و مقررات مربوط به هر کشور را رعایت کنند. 

کشور اسپانیا

کشور اسپانیا به گردشگرانی که بتوانند مدرکی مبنی بر واکسیناسیون ارائه دهند اجازه ورود به مرزهای خود را می دهد. باید به این نکته توجه داشت که هر مسافر  باید یک کد QR را  از طریق اپلیکیشن Spain Travel Health یا  از طریق وب سایت یا از طریق برنامه SpTH، موجود در گوگل پلی و اپ استور  دریافت کند و آن را  ارائه دهد.

کشور اسلوونی

اگر می خواهید به اسلوونی سفر کنید قبل از ورود به این کشور باید از شرایط  ورود و خروج آن مطلع شوید. این کشور پذایرای مسافرانی ست که به صورت کامل واکسینه شده اند یا  می توانند شواهدی مبنی بر بهبودی اخیر از  بیماری کرونا را  نشان دهند.

کشور انگلستان

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به انگلستان هستید دستورالعمل های زیر را اجرا کنید:

اگر جزو مسافران واکسینه شده‌اید باید در روز دوم اقامت خود با هزینه شخصی و رزرو قبلی، آزمایش LFD  (آزمایش آنتی ژن جریان جانبی) و PCR را انجام دهید و فرم های مربوطه را 48 ساعت پس از ورود به انگلستان تکمیل کنید. اما در مورد مسافرانی که به طور کامل واکسینه نشده اند، آن ها باید 3 روزبعد از ورود خود به این کشور آزمایش کووید-19 را انجام دهند و 48 ساعت پس از ورود، فرم جستجوگر مسافر را تکمیل کنند. مسافرانی که واکسینه نشده‌اند  باید به مدت 10 روز قرنطینه شوند و از قبل هزینه آزمایشِ پس از ورود را که در روزهای دوم و هشتم انجام می‌شود پرداخت و از قبل نیز آن را رزرو کنند. 

کشور اتریش

اگر شهروند آمریکا هستید اجازه ورود بدون قرنطینه به اتریش را با رعایت موارد زیر دارید:

ارائه گواهی واکسیناسیون، آزمایش کووید منفی (PCR در 72 ساعت گذشته یا آنتی ژن در 48 ساعت گذشته)، اثبات رفع عفونت قبلی ویروس کرونا (در 180 روز گذشته) یا تست آنتی بادی 90 روز پس از تاریخ آزمایش. اگر در 10 روز گذشته در کشوری کم خطر بودید پس از ارائه مدارک زیر نیازی به قرنطینه نخواهید داشت اما اگر در یک کشور پرخطر بودید در صورتی قرنطینه بر شما اعمال نمی شود که بتوانید مدرکی مبنی بر واکسیناسیون کامل یا رفع عفونت قبلی ارائه کنید. به طور کلی در هنگام سفر از کشورهای پرخطر به اتریش باید به ارائه گواهی واکسیناسیون خود مبادرت کنید.گواهی شما تا 90 روز پس از تاریخ واکسیناسیون در صورتی معتبر است که  دوز دوم واکسن خود را در روز بیست و دوم پس از اولین دوز واکسیناسیون زده باشید. چنانچه دوز دوم واکسن را دریافت کردید می توانید اعتبار 270 روزه را برای گواهی خود در نظر بگیرید. در واکسن های تک دوز گواهی واکسیناسیون شما از روز بیست و دوم پس از تزریق دوز و به مدت 270 روز از تاریخ واکسیناسیون اولیه معتبر است.

کشور آلمان

با توجه به اینکه آلمان، آمریکا را به عنوان منطقه پرخطر تعیین کرده است لذا برای ورود به این کشور باید مدرکی مبنی بر اثبات واکسیناسیون کامل و بهبودی کامل از COVID-19 ارائه شود. همچنین افرادی که طی 10 روز گذشته در آمریکا بوده اند باید پس از ورود به مرز آلمان به مدت 10 روز قرنطینه شوند البته دوران ده روزه قرنطینه را می توان با ارائه مدرکی مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش به 5 روز تقلیل داد. برای سفر به این کشور وارد سایت رسمی نمایندگی آلمان شده، مدارک لازم  را آپلود کنید، فرم ثبت نام و سایر موارد مربوطه را  پر کنید.

کشور ایتالیا

پس از حذف آمریکا از لیست امن توسط کمیسیون اروپا، ایتالیا اقدامات جدیدی را در دستور کار خود قرار داد. بر این اساس مسافران باید مدرکی مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش خود را در 72 ساعت گذشته به همراه داشته باشند و فرم جستجوگر مسافر را ارسال کنند. کسانی که  واکسینه نشده اند و گواهی پزشکی مبنی بر بهبودی از کووید (از شش ماه قبل) ندارند   باید  خود را  به مدت پنج روز  پس از ورود قرنطینه کرده و پس از آن  دوباره آزمایش دهند اما کسانی که  به طور کامل واکسینه شده اند (باید بیشتر از 14 روز از آخرین دوز گذشته باشد)  باید کارت سابقه واکسیناسیون CDC خود را ارائه دهند. 

کشور ایرلند

در این کشور نیز گردشگران باید فرم جستجوگر مسافر را پر کنند و  به هنگام ورود باید مدرکی مبنی بر واکسیناسیون کامل یا بهبودی از کووید در 180 روز گذشته یا نتایج منفی آزمایش RT-PCR  (پی سی آر- رت یا آنتی ژن سریع) خود را که 72 ساعت قبل از ورود گرفته شده است، ارائه دهند. در این صورت نیازی به قرنطینه پس از ورود به ایرلند نیست. 

کشور ایسلند

شهروندان آمریکایی ها مجازند تا به ایسلند سفر کنند. این کشور نیز مانند سایر کشورها قوانینی را برای ورود مسافران در نظر گرفته است. گردشگران قبل از عزیمت به ایسلند ملزم به تکمیل فرم پیش ثبت نام یا پری رجستریشن فرم preregistration form هستند. قوانین ورود به این کشور بر اساس اینکه آیا مسافران به طور کاملاً واکسینه شده یا از کرونا بهبود یافته اند با مسافرانی که واکسینه نشده اند تفاوت دارد. بنابراین قبل از ورود به این کشور جزییات لازم را در سفارت هر 2 کشور بررسی کنید. ایسلند برای کسانی که از مناطق پرخطر سفر می کنند اقدامات سخت گیرانه تری را در نظر می گیرد.

کشور بلژیک

اگر توریست هستید و قصد سفر و ورود به کشور بلژیک از آمریکا را دارید باید واکسن های  کووید-19 را تزریق کرده و واکسینه شده باشید. 

کشور پرتغال

کشور پرتغال پس از باز کردن مرزهای خود به روی گردشگران آمریکایی تمهیداتی اندیشیده است که از جمله آن می توان به  پر کردن فرم جستجوگر مسافر قبل از حرکت، ارائه  گواهی  اثبات منفی بودن کووید-19 (با آزمایش PCR ظرف مدت  72 ساعت پس از خروج یا یک آزمایش آنتی ژن سریع 48 ساعت پس از خروج) برای تمامی افراد بالای 12  اشاره کرد. 

کشور سوئد

مسافران بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون نمی توانند از ایالات متحده آمریکا وارد سوئد شوند. مقررات ورود بسته به کشوری که از آن می آیید متفاوت است، به این معنی که ممکن است بتوانید از یک کشور ترانزیت شمال اروپا یا اروپا وارد سوئد شوید.

کشور سوئیس

آمریکایی ها تنها در صورتی که  به طور کامل واکسینه شده باشند،  می توانند برای مقاصد گردشگری وارد این کشور شوند. همچنین طبق وب‌سایت بررسی سفر یا تراول چک Travel Check   دولت سوئیس  کودکان می توانند به همراه بزرگسالانی که حق ورود دارند، وارد این کشور شوند. مسافران ممکن است نیاز به ارسال این فرم ورود داشته باشند.

کشور فرانسه

کشور فرانسه مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرد. مسافران به شرط رعایت الزامات زیر مجازند به این کشور سفر کنند:

مسافرانی که واکسینه شده اند باید مدارکی  مانند کارت CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری) مبنی بر انجام واکسیناسیون  را ارائه دهند تا دیگر نیازی به آزمایش یا قرنطینه نداشته باشند. کسانی که واکسینه شده اند می توانند یک گذرنامه ویژه با  کد QR دریافت کنند که به آنها اجازه ورود به مکان های سرپوشیده مانند رستوران، موزه و وسایل حمل و نقل عمومی را می دهد.  چند هفته قبل از سفر  برای گرفتن این کد  اقدام کنید.  کسانی که واکسینه نشده اند یا به طور کامل واکسینه نشده اند (فقط دوز اول واکسن خود را دریافت کردند و دوز دوم را نزدند)  نمی توانند برای مقاصد گردشگری به پاریس سفر کنند و در صورت سفر باید مدرکی دال بر دلیل مجاز برای ورود به این کشور ارائه دهند و علاوه بر انجام   آزمایشات COVID-19 تحت  قرنطینه نیز قرار گیرند.

کشور قبرس

کشور جزیره ای قبرس در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. این جزیره زیبا در پی باز کردن مرزهای خود پذیرای گردشگران است. با وجود این که ایالات متحده در لیست قرمز قبرس قرار دارد اما شهروندان آمریکایی مجاز به سفر به این کشور برای مقاصد گردشگری هستند که البته باید شروط زیر را رعایت کنند. تمامی مسافران ملزم به دریافت کارت پرواز قبرس هستند. افرادی که واکسینه نشده اند باید مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش PCR را 72 ساعت قبل از پرواز ارائه دهند و افراد واکسینه شده باید مدرکی مبنی بر وضعیت واکسیناسیون خود را در پورتال پرواز قبرس بارگذاری کنند. بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون همه مسافران در بدو ورود  با هزینه شخصی خود باید آزمایش را تکرار کنند و تا زمان دریافت نتایج، خود را ایزوله کنند.

کشور دانمارک

کشور دانمارک فقط در صورت واکسینه شدن به شهروندان آمریکایی اجازه ورود به خاک خود را می دهد اما تبصره ای نیز برای ورود افراد واکسینه نشده قائل شده امد؛ چنانچه آن ها طبق تعریف دولت دانمارک هدف شایسته ای داشته باشند می توانند به این کشور سفر کنند. مسافران واکسینه شده باید الزامات زیر را رعایت کنند: باید کامل واکسینه شده باشید و 14 روز از تاریخ آخرین دوز واکسن تایید شده (توسط آژانس دارویی اروپا EMA) گذشته باشد. دراین صورت پس از ورود به دانمارک قرنطینه شما معاف از انجام آزمایش و الزامات قرنطینه می شوید. برای اثبات وضعیت واکسیناسیون در گواهی شما باید نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام واکسن، وضعیت واکسیناسیون و تاریخ واکسیناسیون (در صورت 2 دوز بودن واکسن هر دو نوبت) ذکر شود.

کشور کرواسی

کشور زیبای  کرواسی که در امتداد دریای آدریاتیک واقع شده است اقدام به بازگشایی مرزهای خود برای اهداف گردشگری کرده است. شهروندان آمریکایی مجاز به سفر به کرواسی هستند و می توانند تا 90 روز بدون ویزا در آن بمانند. در صورت ورود به کرواسی مسافران ملزم به ارائه گواهینامه واکسیناسیون، آزمایش PCR منفی و گواهی پزشکی مبنی بر بهبودی از COVID-19  هستند. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که مسافران در بدو ورود باید خود را  با هزینه شخصی  ایزوله کنند البته برخی از مسافران ممکن است معاف شوند. سفارت ایالات متحده در کرواسی از مسافران به هنگام ورود به خاک این کشور جزئیات بیشتری را مانند ارائه مدارکی مبنی بر رزرو یا پرداخت هزینه اقامتگاه یا مالکیت خانه یا کشتی مطالبه می کند. در صورتی که فرم های مربوطه را پر کنید می توانید در بازه زمانی کوتاه تری وارد مرزهای کرواسی شوید. 

کشور مالت 

شما امکان سفر به مجمع‌الجزایر مالت که درمرکز دریای مدیترانه  و جنوب اروپا واقع شده است را دارید و می توانید در آن به تماشای طلوع و غروب خورشید بنشینید اما از قبل باید شروطی را برای ورود به این کشور رعایت کنید. شما به عنوان مسافر باید فرم وضعیت اضطراری بهداشت عمومی یا پابلیک هلث دکلریشن فرم  Public Health Declaration form را به اضافه گواهینامه واکسیناسیون معتبر را از طریق اپلیکیشن VeriFLY ارسال کنید. در صورت عدم اثبات واکسیناسیون کامل، مسافران باید تحت قرنطینه اجباری 14 روزه قرار گرفته و آزمایش PCR منفی را 72 ساعت پس از ورود انجام دهند. البته الزامات موجود در این کشور برای هر سن متفاوت است بنابراین قبل از ورود به مالت جزئیات بیشتر را در وب سایت دولت مالت بررسی کنید.

کشور نروژ

همه مسافران به جز کسانی که قصد دیدار با خانواده خود را دارند باید وضعیت واکسیناسیون کشور نروژ را در نظر بگیرند. 

کشور هلند

با توجه به اینکه آمریکا در رده بندی کشورهای پرخطر قرار گرفته قبل از ورود به هلند مسافران باید به صورت کامل واکسینه شده باشند و فرم سلامت را تکمیل کنند. البته بسته به هدف سفر و وضعیت واکسیناسیون، ممکن است از مسافران خواسته شود تا مجدد آزمایش کووید-19 انجام دهند. لازم به ذکر است که قانون قرنطینه در این کشور لغو شده است. 

کشور یونان

گردشگران برای ورود به یونان باید برخی از دستورالعمل ها و الزامات  را رعایت کنند تا اجازه ورود به این کشور را داشته باشند. 

حداقل 48 ساعت قبل از ورود به یونان باید فرم های جستجوگر مسافر یا پسنجر لوکیتر فرم passenger locator form را  پر شود. تمامی افراد بالای 12 سال باید مدرکی از نتیجه آزمایش  منفی  PCR خود را 72  ساعت قبل از ورود یا نتیجه منفی از آزمایش آنتی ژن سریع خود را 48 ساعت پس از ورود ارائه کنند. مسافرانی که کاملاً واکسینه شده اند (در دو دوزی ها در صورتی که آخرین دوز خود را در بازه زمانی 14 روز گذشته و قبل تر انجام داده اند) در صورت اثبات وضعیت واکسیناسیون، نیازی به آزمایش منفی ندارند. البته باید واکسن های پذیرفته شده از جانب این کشور را در سایت دولتی آن چک کنید. مبتلایان بهبود یافته  می توانند از 30 تا 180 روز گذشته مدرکی مبنی بر ابتلا و بهبود از آن را نشان دهند.  بررسی های بهداشتی در یونان  بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون به صورت تصادفی انجام می شود بنابراین در صورت انتخاب، بررسی سلامت اجباری است.

دیگر کشورهای اروپایی

سایر کشورهای اروپایی  خارج از اتحادیه اروپا مانند آلبانی، بوسنی و هرزگوین، گرجستان، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، صربستان، ترکیه و اوکراین  اجازه ورود مسافران از آمریکا به مرزهای خود را می دهند اما ممکن است آن ها نیز تمهیداتی مانند آزمایش، قرنطینه یا سایر الزامات اسنادی را در نظر داشته باشند بنابراین قبل از سفر حتما دستورالعمل‌های دولت را به دقت بخوانید و وضعیت اپیدمیولوژیک کشور مقصد را  نیز بررسی کنید. 

اگر از قبل در اروپا بودم آیا می توانم به کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا سفر کنم؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که رویکرد دولت ها معمولا یکسان نیست؛ برای برخی از کشورها محل درخواست اقامت ملاک است و برای برخی دیگر کشوری که شما 10 تا 14 روز قبل از ورود یا عبور از مرز در آن بوده اید.به احتمال زیاد اگر به یکی از کشورهای اروپایی که پذیرای شهروندان  آمریکا بوده، سفر کردید ممکن است بتوانید به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا هم به وسیله پرواز یا رانندگی سفر کنید. بنابراین آمادگی داشته باشید که به طور بالقوه خود را قرنطینه کنید یا نتیجه آزمایش کووید منفی یا گواهی  اثبات واکسیناسیون خود  و یا هر دستورالعمل دیگری در این رابطه را ارائه دهید. در صورتی که علاوه بر شهروندی آمریکا دارای اقامت در کشور دیگری  که در لیست سبز اروپا قرار دارد، هستید ممکن است این شانس را داشته باشید که وارد آن کشور شوید. شما باید مدارک لازم و مدرک کشور محل سکونت خود را ارائه دهید. در هر صورت، همیشه قبل از رزرو سفر محدودیت های مرزی کشور مد نظر خود را بررسی کنید و از شرایط ورود به آن کشور  اطلاعت دقیق و جامعی را یا از وب سایت دولت یا از سفارت دریافت کنید و مطمئن شوید که به چه مدارک و  اسناد خاصی نیاز دارید. شما به عنوان  مسافر باید از شرایط لازم برای بازگشت نیز آگاه باشید و بدانید که ملزم به انچام آزمایات لازم برای منفی بودن کرونا در 3 روز گذشته قبل از سوار شدن به پرواز هستید. با وجود اینکه سفر کردن در دوران کرونا دشوار است اما با رعایت نکات ایمنی به هنگام سفر مانند استفاده از ماسک، شستشوی دست ها و  لمس نکردن صورت خود  رعایت فاصله از دیگران می توانید یک تعطیلات دلچسب را تجربه کنید. همچنین قبل از سفر تحقیقات بیشتری انجام دهید، اطلاعات خود را به صورت مداوم به‌روزرسانی کنید و از باز بودن یا نبودن مرزهای سایر کشورها قبل از سفر مطلع شوید. 

پرسش های متداول

آیا دولت پس از سفر به خارج از کشور از من می خواهد که در خانه بمانم؟

معمولا هیچ اجباری از سوی دولت مبنی بر انجام قرنطینه وجود ندارد اما طبق توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری CDC اگر جرزو مسافران واکسینه نشده بودید 3 تا 5 روز پس از سفر آزمایشات مربوط به کووید-19 را انجام دهید و حتی اگر جواب آزمایش منفی بود پس از سفر خود را به مدت 7 روز کامل  قرنطینه کنید اما اگر آزمایش ندادید خود را  10 روز قرنطینه کنید. برخی از دولت‌های ایالتی و محلی برای کسانی که از خارج از ایالت باز می‌گردند، قرنطینه ۷، ۱۰ یا ۱۴ روزه را الزامی می‌کنند. برای آگاهی از جزئیات  دستورالعمل های دولت محلی خود را در هنگام بازگشت بررسی کنید.

مسافران پس از بازگشت به آمریکا چه مدت باید قرنطینه شوند؟

اگر به طور کامل واکسینه شده اند نیازی به قرنطینه ندارند، اما باید علائم کووید را در خود پایش کنند. کسانی  واکسینه نشده اند 3 تا 5 روز پس از سفر آزمایش ویروسی را همراه با قرنطینه کامل 7 روزه (حتی با نتیجه آزمایش منفی) انجام دهند. در صورتی که  آزمایش ندادید زمان قرنطینه را به 10 روز افزایش دهید. 

آیا باید از سفرهای بین المللی در طول همه گیری COVID-19 اجتناب کنم؟

هیچ محدودیتی برای سفر وجود ندارد اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری CDC توصیه می کند که تا جای ممکن از سفرهای غیر ضروری تا کامل شدن واکسیناسیون خود پرهیز کنید.

آیا برای بازگشت به ایالات متحده به آزمایش COVID-19 منفی نیاز دارم؟

همه مسافران هوایی باید 72 ساعت قبل از سوار شدن به هواپیما  آزمایش کووید منفی را ارائه دهند.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که اطلاعات بر اساس مقصد مورد نظر متفاوت است و با توجه به ماهیت کرونا و جهش های آن ممکن است شاهد تغییراتی در دستورالعمل ها در طول زمان باشیم. بنابراین شما نیز از قوانین موجود آگاه شوید.

شما برای سفر یا زندگی کدام کشور اروپایی را انتخاب می کنید؟ اگر هنوز تصمیم گیری نکردید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه هستید می توانید از صفحه  5 کشور برتر اروپایی برای زندگی کدامند؟   بازدید بفرمایید. 

برای خرید و رزرو تور اروپا به وب سایت فاینداتور  https://www.findatour.co/ مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد